x 

Приемам

Новини

Panda Raid 2018: Неотразимият Fiat Panda завладява пустинята

03 April 2018

Panda_Desert

14 март 2018 г.

Panda Raid 2018: Неотразимият
Fiat Panda завладява пустинята

 

• 3 000 километра, седем етапа и 400 отбора от цял свят: ето само някои от рекордите на десетото издание на Panda Raid, традиционното състезание, предназначено само за класически автомобили Panda.
• От Мадрид чак до езерото Мохамед V, изправени пред предизвикателствата на тежките трасета и пясъчни препятствия, пустинните преходи и пейзажите с безкрайни хоризонти, и финиширащи в легендарния Маракеш.
• Удивително пътешествие, на борда на автомобилната икона, родена през 1980 г., със здравина, управляемост и удобство, които все още и днес носят удоволствие и удовлетвореност.
• Заедно със старите автомобили Панда участваше и нов Fiat Panda Cross 4×4 – представляващ символично ръкостискане между неумолимия изследовател на пустинята и безспорната кралица на европейските градове.
• Естественият наследник на митичния Panda 4×4, стартиран преди 35 години, днес Panda Cross 4×4 притежава всичко от изключителния характер на един SUV от висок клас, и то побрано в едва 3,7 метра.

Миналата неделя станахме свидетели на финала на Panda Raid 2018, това вълнуващо традиционно състезание предназначено само за модели на Fiat Panda, произведени преди 2003 г. С участието както на 4×2, така и на 4×4 версии, състезателите напуснаха Мадрид на 3 март и достигнаха Маракеш на 10 март, след като преминаха мароканската пустиня. Маршрутът обхвана общо 3 000 километра, като включи в изгорени от слънцето селища и пясъчни маршрути, и пресичайки тежки терени, които биха били трудно предизвикателство дори за по-големите SUV-ове.

Panda Raid сега вече е утвърдена част от календара на Rally Raid – който включва и емблематичното Рали Париж-Дакар – и независимо от любителския си дух, това десето издание на Panda Raid привлече рекорден брой от 400 исторически автомобили Panda от четирите краища на Земята: от Аржентина до Камбоджа и от Пенсилвания до Италия.

Стартирайки от Мадрид, колоритният керван се насочи първо към брега, до пристанището Motril, откъдето след кратко пътуване с ферибот той достигна до езерото Мохамед V (4 март). Оттук експедицията се сблъска с пясъчни терени и препятствия, пустинни райони и пейзажи с безкраен хоризонт, и направи спирки в Бни Таджиде (5 март), Ерахидия (6 март), Мерджуга (8 март) и Танзихт (9 март). Последният етап беше на 10 март, завършвайки в легендарния Маракеш.

Едно невероятно пътешествие, което за последните 10 години предоставя магическа комбинация от приключения, природа и девствени пейзажи – на борда на автомобилна икона с общо над 7,5 милиона коли, произведени от 1980 до наши дни, и която все още предоставя дори и днес наслада и удовлетворение от нейната якост, маневреност и удобство. Заедно с 400-те класически автомобила Panda в състезанието участваше и нов Fiat Panda Cross 4×4, който покри цялото трасе. Той представлява символично ръкостискане между миналото и настоящето на модела, който е сред най-продаваните автомобили в сегмента си в Европа от 15 години насам. С други думи, тази безспорна кралица на европейските градове доказва още веднъж, че е еднакво уверена и сред пустинните дюни.

Естественият наследник на митичния Panda 4×4, стартиран преди 35 години, днешният Panda Cross 4×4 има изключителен характер на SUV-та от висок клас, като всичко е побрано в едва 3,7 метра. Тайната на успеха е уникалната комбинация от тяговата система на истинско офроуд превозно средство и възможностите и характеристиките на SUV, съчетани с външните размери, ефективността и гъвкавостта на градската кола. Panda Cross 4×4 е “кросоувър”, защото може да преодолее всяко препятствие – благодарение на пълноприводното задвижване на четирите колела и електронното заключване на диференциала тя бе първата, която излезе на пазара – а също така и защото привлича голямо разнообразие от клиенти, предлагайки им всички подходящи отговори за техните конкретни нужди за придвижване.

Нещо повече, невероятният успех на Ралито Panda Raid 2018 е просто още един от многото поставени рекорди. Например, освен че е първият градски автомобил с 4WD задвижване на четирите колела (1983), Panda е и първият автомобил в своя сегмент, който получава титлата “Кола на годината” (2004), а през същата тази година е и първият градски автомобил, който се изкачи на надморска височина от 5 200 метра до базовия лагер на Еверест. И дългата поредица от рекорди продължи и през 2006 г., когато Fiat Panda стана първата серийно произвеждана градска кола, задвижвана с природен газ. И днес Fiat Panda е единственият автомобил в своя сегмент, който предлага четири версии на двигателя (бензинов, дизелов, бензинов/природен газ и бензин/LPG), три конфигурации (Urban look, City Cross и 4×4), две системи на задвижване (предно предаване и 4Х4) и две трансмисии (ръчна и автоматична роботизирана Dualogic).

Торино, 14 март 2018 г.

Новости от Фиат