Приемам

Новини

Fiat 500 постави нов рекорд: 194 000 коли продадени в Европа през 2018.

03 February 2019

Fiat 500_194K_EUR_2018

25 януари 2019

Fiat 500 постави нов рекорд: 194 000 коли продадени в Европа през 2018

• Почти 194 000 коли, регистрирани в Европа – най-доброто годишно постижение за единадесетте години живот на Fiat 500.
• 500 е Бест-Селър в 11 европейски страни, а в още четири – в челната тройка.
• Повече от 30 специални серии са сред тайните на неговия успех.
• Новостите за 2018 г. включват новите специални серии: 500 Mirror, 500 Collezione “Primavera”, 500 Spiaggina ’58 и 500 Collezione “Autunno”.
• Да не говорим за новата гама на Abarth 595, еволюцията на 500 на известната марка на Скорпиона.

Постоянен символ в световен мащаб на италианския стил и производство, вечният Fiat 500 продължава да впечатлява, като запис в единадесетата си година най-добрите си годишни постижения с почти 194 000 автомобила регистрирани в Европа през 2018 г. (общо за Fiat 500 и Abarth 500). Това е още един рекорд за най-продавания автомобил в своя сегмент, където той също така постигна втория си най-добър резултат като пазарен зял с около 15%.

“Този рекорд на продажбите ни напомня, че 500 е истински вечна автомобилна икона, а не само за марката Fiat”, заяви Лука Наполитано, регионален ръководител за EMEA Fiat и Abarth. “Много се гордея с този резултат, който показва, че Фиат 500 са най-продаваните в 11 европейски страни, и е в челните три в още четири държави. През 11-годишния си живот Фиат 500 никога не са излизали от мода и са били успешни навсякъде като символ на италианския дизайн и производствени възможности.

Макар да остава верен на себе си, той с времето е преосмислян и интерпретиран, свързвайки името си с емблематични марки – от модата до луксозните яхти и от технологията до класиката – за да създаде повече от 30 специални серии и да изследва необичайни за градска кола територии. Подобно на своя знаменит предшественик, новият 500 “озарява” ежедневния живот и улиците на целия свят, превръщайки се в „готино“ решение за нуждите на глобалната градска мобилност. Днес това е най-глобалният автомобил Fiat, който се продава в над 100 страни по света, като 80% от произведените обеми се реализират извън Италия. Като цяло, от 2007 г. досега са произведени повече от 2 милиона 110 хиляди коли Fiat 500, увеличавайки се до повече от 6 милиона, ако към тях се добавят и тези на предшественика на настоящия модел, произвеждан от 1957 до 1977 г., което го прави един от най-продаваните модели на Fiat за всички времена “.

Иконичният 500 продължава да доставя наслада със своя вечен стил и своята ПОП същност, която, подкрепена от елегантните си заоблени линии, предизвиква усмивки на лицата по пътищата по целия свят. Без съмнение, тайните на неговия успех включват поредицата от повече от 30 специални серии, базирани на Fiat 500 и Abarth 595, които са се появили от 2007 г. до днес. Всъщност, въпреки че винаги остава верен на собствената си идентичност, Fiat 500 се трансформира за да достъпи до нови свежи територии, като напр. дизайн и технологии, мода и луксозни яхти, създавайки възможности за постигане на нови цели, постоянно обновявайки се, но запазвайки статута си на вечна икона. И тази стратегия е потвърдила успеха си през 2018 г., с 500 Mirror, 500 Collezione и 500 Spiaggina ’58 специална серия. За да завършат постиженията на 2018 г., една наистина прекрасна година, миналия декември беше обявено, че на 10 февруари, по време на изложбата “Стойността на добрия дизайн” историческият автомобил от серията Fiat 500 F, закупен от MoMA в Ню Йорк, за първи път ще бъде изложен за широката публика, потвърждавайки неговото символично значение на глобалната дизайнерска сцена.

Първата специална серия, която дебютира през 2018 г., беше високотехнологичното 500 Mirror през януари, с виртуална пресконференция, на която Лука Наполитано представи потенциала на новото семейство new 500 Mirror family на 200 журналисти от цяла Европа, свързани в реално време, както и над 1 500 през следващите 72 часа. Тази иновативна серия потвърди традицията на Fiat за “демократизиране” на достъпа до все по-хай-тек технологии, които опростяват живота на водачите и пътниците. По-специално, специалната серия Mirror на моделите 500, 500X и 500L е оборудвана със стандартни с иновативната система UconnectTM 7″ HD LIVE touchscreen, вградена готова Apple CarPlay* и съвместима с Android AutoTM. Отличаваща се с ексклузивните тъмно сини „ливреи“, с ясни препратки към естетиката на технологиите и свързаността, трите специални серии на Mirror отбелязаха и дебюта на Mopar Connect, системата за пътна помощ и услугите за вертикален контрол в реално време, всички те достъпни чрез смартфон.

От технологичните нововъведения на Mirror версиите до изисканата висока мода, присъща на 500 Collezione “Primavera” и 500 Collezione “Autunno” специални серии, се бележи завръщането на марката Fiat в света на висшата мода. Това беше първата територия, в която моделът се осмели да навлезе с голям успех от най-ранните си дни, през специалните серии 500C от Gucci и 500 от Diesel. Всяка от тях се характеризира със специфични оцветявания и ексклузивни комбинации от цветове и материали – едната по-женствена, а друга в по-мъжки вкус – двете нови специални серии 500 Collezione приветстваха пристигането на пролетния и есенния сезон със своите отличителни цветови схеми.

Първото издание на 500 Collezione, в изящната си двуцветна “пролетна“ ливрея, стартира миналия април в Милано, в началото на обиколката на международните столици на модата, стила и изкуствата. След главния моден център за Италия, беше ред на Лондон, метрополисът, в който се намира най-големият брой емблематични 500 автомобила извън Италия, продължавайки през оживения Берлин, към романтичния Кей на Сена в Париж и накрая – до сърцето на Мадрид. Пет прекрасни места, които започнаха темата, продължила в края на октомври с дебюта на втората специална серия 500 Collezione, вдъхновена от есенната и мъжката мода, която се появи в Rinascente в Милано, един от най-известните универсални магазини в света, „пременен“ в изтънчена двуцветна ливрея “Brunello”, подчертана от изящния цвят на медта в лайсните броня и интериорните тъкани. За първи път историческият магазин на Милано, където модата стана достъпна, се превърна в мястото за автомобилно медийно събитие, заедно с топ марка в мъжката мода, “L’Uomo Vogue”, с която Фиат споделя ценностите на елегантността и вниманието към детайлите.

През 2018 г. Fiat 500 също навлиза в територия на класическото наследство, вселена със силни афинитети към впечатляващото наследство на италианската марка, достигащо повече от век. По-специално, на 4 юли в Милано се проведе бляскаво събитие, на което 130 гости, включително журналисти, известни личности и влиятелни лица, отбелязаха както рождения ден както на иконата на Fiat, родена през 1957 г., така и 60-годишнината на известния 500 Jolly, стартирал през 1958 г., по-известен като “Spiaggina”, първата специална серия на легендарната малка кола, превърнала се в символ на “Dolce Vita”. Тази двойна годишнина бе белязана от създаването на специалната серия 500 Spiaggina’58, автентичен култов обект, произведен в лимитирани серии и с изящни дизайнерски характеристики. Предлага се само като кабриолет – за постигане на пълно удоволствие от лятото и възкресяване на историческа епоха, оставила неизличим отпечатък в колективната памет.

И както подобава на звездата на “Dolce Vita”, новата специална серия “носи” великолепната ливрея Volare Blue, с бежов гюрук, подчертани от бялата странична лайсна и 16-инчовите ретро алуминиеви джанти. Най-малкото още две изяви бяха реализирани за да се отпразнува 4 юли: видеото към мелодията на песента “Volare”, все още изключително популярната италианска класическа песен от Доменико Модуньо от фестивала в Сан Ремо през 1958 г., годината, в която историческият 500 Spiaggina беше роден, и както и демомодела “Spiaggina by Garage Italia”, изработен от творческия център на Garage Italia и дизайнерското студио Pininfarina и базиран на Fiat 500C – с уникални характеристики, които възкресяват духа на онези години.

От Милано до Палермо, от най-международния град на Италия до перлата на Средиземно море. Винаги с участието на 500 и неговия вечен стил. През октомври столицата на Сицилия беше домакин на дебюта на новата гама на Abarth 595, най-новото превъплъщение на известния Scorpion 500, изразяващ двете страни на неговата личност: възможности и стил. Новият Abarth 595 бе представен пред феновете по време на класическото пресъздаване на легендарната “Targa Florio”, най-старото състезание в света на автомобилните спортове. Karl Abarth е бил тясно свързан с Targa Florio, започвайки веднага след войната, тъй като криволичещите пътища на Сицилия изглеждали създадени по поръчка за да може да се изфука с качествата на състезателните си автомобили. Така Scorpion и Targa споделят тесни връзки и обща история на състезателни успехи и запомнящи се анекдоти. В крайна сметка, всеки, който се възхищава на тези исторически автомобили, които са спечелили статута на Abarth като състезателна легенда, лесно ще оцени как през годините трудните състезателни терени са оформило това безценно наследство от стил и технологични възможности, което ни е дало колите на днешния ден.

* Android Auto, Google Play и Google Карти са търговски марки на Google LLC.
Apple CarPlay е регистрирана търговска марка на Apple Inc.

Торино, 25 януари 2019 г.

Новости от Фиат