Abarth поставя нов рекорд в продажбите си през 2018 и празнува 70-годишнината си през 2019 с пускането на новата гама “70th Anniversary”.

Abarth поставя нов рекорд в продажбите си през 2018 и празнува 70-годишнината си през 2019 с пускането на новата гама “70th Anniversary”.

29 януари 2019

 

 

Abarth поставя нов рекорд в продажбите си през 2018 и празнува 70-годишнината си през 2019 с пускането на новата гама “70th Anniversary.

 

  • През 2018 г. марката със знака на Скорпиона продаде почти 23 500 автомобила в Европа, като продажбите се увеличиха с 36,5% в сравнение с 2017 година.
  • Abarth празнува тази специална година с новата гама “70-годишнина”, която отвън се характеризира със специална ебмлема, която ще направи всички автомобили, регистрирани през 2019 г., уникални и изключителни.
  • Предлаган на 595, 124 Spider и 124 GT, новата гама ще бъде представена на откриването на сезона 2019 по време на Ралито Монте Карло, едно от най-важните състезания за годината.
  • Състезанието е ключов компонент от историята и ценностите на Abarth и перфектното доказателство за нови технологии доказани в най-тежките условия, преди да бъдат одобрени за стандартното производство.

 

Превръщайки обикновеното в нещо извънредно, за да предложим най-добрите продукти в сегмента на малките спортни автомобили. Това е мисията на марката със значката Скорпион, която винаги е била синоним за технически възможности и за иконичен италиански стил, и която миналата година постави нов рекорд за продажби в Европа. “С почти 23 500 продадени автомобила в Европа и 36,5% ръст, Abarth постигна най-добрите си рекордни продажби през миналата година”, каза Лука Наполитано, регионален ръководител на Fiat и Abarth. “Резултатите бяха отлични на множество пазари, като Великобритания, където бяха продадени повече от 5 600 автомобила с ръст от 26,8%, което е нов рекорд за продажби, и в Испания с 1 450 автомобила и 26,6% ръст. Много съм горд с тези постигнати резултати, които демонстрират интернационалността и привлекателността на марката извън Италия и потвърждават, че имаме гама, която напълно отговаря на изискванията на все по-широки цели.
За да отбележат рекорда на продажбите, Abarth ще предлага селекция от вълнуващи Mopar аксесоари на специална цена за всички европейски клиенти, които са закупили кола през 2018 г., за да персонализират тяхното каране. По-конкретно, собствениците на Abarth 595 ще получат 20% отстъпка от цената на ексклузивната пластина от карбонови нишки, а собствениците на Abarth 124 spider и Abarth 124 GT могат да поръчат специален напречен прът със специална цена, намалена с 30%. Промоцията ще продължи от 1 февруари до 30 юни 2019 г.*.

 

Заедно с рекордните продажби, легендарният състезателен бранд празнува своята 70-та година от съществуването си, винаги под знамето на силните показатели и възможности и стила, както на ежедневните улици, така и на най-трудните състезателни трасета. “Изминалата година беше рекордна и в спорта”, продължи Лука Наполитано. Abarth 124 rally, във втория си състезателен сезон, се утвърди като доминиращ в класа R-GT, като спечели над 40 победи в 12 национални първенства и спечели европейския шампионат R-GT и Световната купа на FIA R-GT. Големите резултати като тези означават, че ще празнуваме 70-тата годишнина на Abarth през следващата година с гордост “.
За да отбележат тези рекорди и годишнината по достоен начин, налични са вече и новите версии на Abarth “70th Anniversary”, на Abarth 595, Abarth 124 spider и Abarth 124 GT. Празничната емблема “70-та годишнина”, разработена за тази цел, ще бъде монтирана върху всички автомобили, регистрирани през 2019 г., което ги прави уникални и изключителни. Новината беше представена на 87-ото издание на ралито Монте Карло, най-известното и уважавано във времето автомобилно състезание в света. Автомобилите със значка скорпион са лидери в Монте Карло, като запомнящата се победа на Валтер Рьорл (Walter Röhrl) през 1980 г. на волана на 131 Abarth Rally. Неслучайно състезанията винаги са били съществен елемент в историята и действителността на Abarth. Световните състезания и ралита са тежки изпитания, където всички иновативни технологични решения са тествани в най-неблагоприятните условия, преди да бъдат прехвърлени към серийните модели на Abarth, за да осигурят най-доброто от гледна точка на производителност, безопасност и надеждност. Много малко производители могат да се похвалят с тази практика. * Промоцията е специфична за конкретните пазари.

 

Новата гама Abarth 595 – постижения и стил за 70-годишнината

Новата гама 595 веднага се разпознава от емблемата “70-годишнина” и представлява еволюцията на иконата на марката, изразена с различни нива на мощност, от 145 до 180 к.с. и Euro 6D-Temp двигатели, които отговарят на нуждите на всеки клиент , Версиите Competizione и Turismo на гамата изразяват двете души на Abarth, първата – постижения, и, втората – стил. Високопроизводителният 595 Competizione със своите 180 к.с. е проектиран за феновете на спортни характеристики и е с неподправено състезателно излъчване и поведение. Днес, за “70-годишнината”, 595 Competizione идва с иновативния Uconnect със сензорен екран 7 “HD с Abarth Telemetry, който е съвместим с Apple CarPlay и Android AutoTM*. Другите характеристики на стандартното оборудване включват спирачна система от Brembo, състезателни седалки Sabelt и Record Monza изпускателна система с активен вентил, контролиран от бутона “Sport” Натискането на бутона Sport отваря изпускателния клапан, като ревът на двигателя става по-дълбок и по-агресивен. Водачът може да избере по-„джентълменски“ звук, или по-спортен – и по-традиционно Abarth – ръмжене.
Abarth 595 Turismo е предназначен за водачи, които смятат, че комфортът е съществен дори за автомобил с висока производителност, който може да освободи 165 к.с.. Едно от новите допълнение към съдържанието на “70-годишнината” е въвеждането на Uconnect 7″ HD със сателитна навигация, за по-голямо удобство при пътуване, което е с готова функция Apple CarPlay и съвместимост с Android AutoTM като стандартни. Тапицерията е в перфектното съчетание с елегантния стил на Turismo, подобрен от Urban Pack, който включва сензори за паркиране, сензор за дъжд и сензор за здрач: оборудване, предназначено да направи ежедневното шофиране по-лесно и по-малко стресиращо.
Гамата продължава с версия 595, която със своите 145 к.с. мощност е моделът на Abarth на базово ниво и предлага цялото стандартно оборудване, необходимо за гарантиране на типичното удоволствие и удоволствие от шофирането, което се очаква от марката с емблемата Скорпион, като волан с плоско дъно с кръстообразна вложка. Гамата завършва с 595 Pista, оборудвано с 7-инчова телематика Abarth, която постоянно следи настройките, новите Record Monza за отработените газове и Koni FSD (честотно селективно обиране на неравностите) на задното окачване – за по-добро поведение на пътя, управление и стабилност при пълна безопасност. * Android Auto, Google Play и Google Карти са търговски марки на Google LLC. Apple CarPlay е регистрирана търговска марка на Apple Inc.

 

Abarth 124 Spider – уникалният роудстър в своя сегмент, роден от състезателния опит Емблемата “70-та годишнина” ще отличава и линията на Abarth 124 Spider, 124, 124 Turismo и специалните версии 124 GT. Със специалното си стандартно оборудване, двата spider-а бяха разработени с подкрепата на екипа на Abarth Racing и всеки от тях въплъщава максималното удоволствие от шофирането и динамиката на истинския роудстър. Механичният самозаключващ се диференциал, истинска прерогатива на спортните автомобили, е стандарт за Abarth 124 Spider, с цел да подобри динамичните качества и състезателната личност на роудстъра с емблемата Скорпион. Теглото е концентрирано между осите и двигателят е монтиран зад предния мост, за да се гарантира оптимална гъвкавост и превъзходно усещане за шофиране. Фината механика и използването на специални материали са намалили теглото до едва 1 060 кг, като е постигнато съотношението тегло / мощност от 6,2 кг / к.с. Освен това, оптималното разпределение на теглото осигурява директен и вълнуващ отзивчивост. Под капака е мощен, надежден, 1,4-литров четирицилиндров двигател с турбокомпресор с технология MultiAir. Той осигурява 170 к.с. (около 124 к.с. на литър) и 250 Нм въртящ момент, и достига максимална скорост от 232 км / ч, развива от 0 до 100 км / ч за 6.8 секунди.

 

Нещо повече, тъй като звукът на двигателя е фундаментален елемент на всички автомобили на Abarth, стандартното оборудване включва ауспухова система Record Monza с режим Dual Mode, която променя пътя на отработените газове в съответствие с налягането, като гарантира линеен въртящ момент и мощност, като същевременно генерира удовлетворяващо дълбок рев. Окачването включва високо оформление на двойните носачи на предната част и многоточкова петлостова конструкция отзад. Инсталацията е настроена за увеличаване на стабилността при завиване и спиране, докато системата на сервоусилвателя има специфично спортно калибриране.
Abarth 124 Spider също така е оборудван с множество усъвършенствани устройства за безопасност, както активни, така и пасивни, включително ABS с EBD (последният разпределя спирачната сила между предните и задните оси, за да сведе до минимум спирачния път и да гарантира правилното съотношение при всички условия на натоварване) и ESC, за оптимално управление на автомобила при всички условия на шофиране, особено в най-екстремните. Експлоатацията на ESC може да бъде намалена или изключена напълно при шофиране по писта, за да се използва изключителният баланс и динамичните възможности на Abarth 124 Spider до максимум.

 

Вътре колата разполага с кожени седалки, които отлично поддържат и същевременно са много удобни, като държат водача в идеална позиция, колкото е възможно по-ниско и прибрано, за да могат да се овладяват всички странични движения на колата. Освен това, управлението е идеално съобразено със спортната настройка на автомобила: позицията на педалите, вертикалното кормилно колело и късия скоростен лост, всичко това допринася за впечатляващо шофиране. Арматурното табло разполага с голям оборотомер с червен фон, разположен в централно положение с лице към водача, и със система за безключово запалване.
Пакетът се допълва от отличната шумоизолация, осигурена от шумозаглушаващите предно и задно стъкла и от двуслойния мек покрив, който може да се отвори и затвори за няколко секунди с една ръка от седалката на водача. И накрая, цветовата палитра включва пастелните “Turini 1975 White” и “Costa Brava 1972 Red”, и метализираните “San Marino 1972 Black”, “Hessen 1972 Blue”, и “Alpi Orientali 1974 Gray”. Имената са подбрани така, че да припомнят рали състезателните победи на марката. Значката за 70-та годишнина ще се появи и в натъпканата с адреналин специална версия на Abarth 124 GT special edition, разработена от Abarth Racing Team, която съчетава стила на купето и динамиката на роудстър. Abarth 124 GT предлага специално решение, което е едновременно леко и просто. Удобството на лесен за употреба ръчен мек гюрук се съчетава с предимствата на лек твърд покрив, първият в своя сегмент, който е изработен изцяло от въглеродни влакна. Автомобилът е пълен с множество стандартни оборудвания, както и предлага множество ексклузивни екстри, като 17-цолови OZ Ultra-Light джанти, които са с около три килограма по-леки от стандартните колела и гарантират по-добро управление, заедно със свеж и спортен дизайн. Освен това, корпусите на огледалата са със специален метален цвят, който съответства на предния спойлер. Обработката с черен мат на предния капак е налична при поискване, с ясна препратка към класическия Abarth 124 Rally, на който е прието това решение за предотвратяване на отблясъци към очите на пилота. Преден спойлер от въглеродни влакна се предлага същ така при поискване. Корпусите на огледалата могат да бъдат и изработени от въглеродни влакна или да са червени.

 

1949-2019: ключови дати в историята на Abarth

Легендата на емблемата със скорпиона започва на 31 март 1949 г., когато Карло Абарт (1908-1979) основава Abarth & C. с пилот Guido Scagliarini. Първото произведено превозно средство е 204 A Roadster, базиран на Fiat 1100, който веднага спечели италианския шампионат 1100 Sport и състезателната титла от Formula 2. Оттогава историята на Abarth е пълна с състезателни и професионални рекорди, винаги в духа на основателя, за да съчетае максимална възможности и производителност, майсторска изработка и постоянен технически прогрес.
Всъщност кариерата на Карло Абарт започна с мотоциклети, а не с коли. На двадесетгодишна възраст, той печели първите си победи като ездач на Motor Thun, след това през следващата година построява първия си персонализиран мотоциклет под марката Abarth. За съжаление, по време на състезание в Линц, инцидент го принудил да изостави моторите. Той продължава да се състезава с мотори с кошове, което го прави известен в геройски изпитания, като надпреварата с влака Orient Express – която той разбира се спечелил. Втори сериозен инцидент през 1939 г. го принудил да се откаже напълно от състезанията. Това станало ново начало за Карло Абарт. През 1945 г. той се премества в Мерано и става пълноправен италиански гражданин.

 

След кратък опит в Cisitalia, през 1949 г. той основава Abarth & C. и развива уменията да допълва състезателните дейности с производството на известния си тунинг комплект за автомобили с масово производство, за да увеличи мощността, скоростта и ускорението. Забележителни компоненти на комплекта били изпускателните тръби, които през годините станали истинска икона на “Abarth style”. Само за няколко години Abarth & C. достигна световни нива: през 1962 г. с персонал от 375 души, той произвежда 257 000 изпускателни тръби, 65% от които са предназначени за експортни пазари.
Апогеят на успеха е постигнат в края на 50-те и 60-те години. Пример? С Fiat Abarth 750, проектиран от Bertone през 1956 г., марката счупила рекорда за издръжливост и бързина: на 18 юни, на пистата Монца, той счупил 24-часовия рекорд, обхващащ 3 743 км при средна скорост от 155 км / ч. След това, от 27 до 29 юни, на същото трасе, тя поставя редица рекорди: 5 000 и 10 000 км, 5 000 мили, и също 48 и 72 часа. Същият автомобил е проектиран от Zagato в две различни версии: Fiat Abarth 750 Zagato (1956) и Fiat Abarth 750 GT Zagato (1956). Ревът на колата стигна до ушите на Франклин Делано Рузвелт младши, син на президента на САЩ, който се завтекъл към Италия, за да подпише лично с Абарт договора за изключителни права за разпространението на тези автомобили.

 

През 1958 г. Abarth осъществи с новия Fiat 500 истинското произведение на изкуството, като напълно трансформира малкия лек автомобил и максимално увеличи потенциала си. През същата година марката засили партньорството си с Fiat, тъй като Fiat се ангажира с награждаването с парични награди на Abarth на базата на броя на победи и записи, които екипът е успял да постигне. Събитие, което е в основата на впечатляващата победна серия: 10 световни рекорда, 133 международни рекорда, повече от 10 000 победи на пистата. Легендата продължаваше да се разраства все повече и повече, като се превръщаше в собствено фирмено наименование. 60-те години бяха златното десетилетие на Abarth. “Abarth” се превръща в символ за бързина, смелост, представяне и развитие. А списъкът на превозните средства, които са гравирали името Abarth в историята на моторните състезания, е дълъг: от 850 TC, който победи на всички международни писти, включително Nürburgring, до Fiat Abarth “1000 Berlina” и 2300 S, това, което се е превърнало в изключителна поредица от рекорди на пистата в Монца, въпреки суровите климатични условия.
През 1971 г. Fiat Auto става единствен собственик на Abarth, а последния автомобил, в чието проектиране основателят участва активно е A112 Abarth. През 80-те години историята продължава с известни автомобили като Fiat 131 Abarth, шампион на световното рали и Ritmo Abarth.
За съжаление, Карло Абарт почива на 24 октомври 1979 г., под знака на Скорпиона, също както и раждането му, което го е вдъхновило за емблемата на колите му.
Прекрасното минало се актуализира отново през 2008 г., когато марката беше подновена с нова линия, създадена за любителите на автомобилните спортове, като Abarth Grande Punto (2007) и Abarth 500 (2008), в допълнение към тунинг комплектите за всеки автомобил и състезателни версии на Abarth Grande Punto Rally Super 2000 и Abarth 500 Assetto Corse. Оттогава новите модели се пускат убедително и ускорено: Abarth 695 Tributo Ferrari (2010), Abarth 595 Yamaha Factory Racing (2015), Abarth 695 Biposto Record (2015), Abarth 695 Rivale (2017), Abarth 124 spider, Abarth 124 rally (и двете стартирали през 2016 г.), Abarth 124 GT и новата гама Abarth 595 (и двете са въведени през 2018 г.). Днес легендата продължава с новата линия на “Abarth 70-годишнина”.

Торино, 29 януари 2019 г.