Приемам

Новини

Изключителният Fiat 500 Spiaggina ’58 е специалният подарък за рождения ден на Fiat 500

04 September 2018

Fiat Spiaggina_58

04 юли 2018 г.
Изключителният Fiat 500 Spiaggina ’58 е специалният подарък за рождения ден на Fiat 500

 

 

  • Днешният ден отбелязва както рождения ден на иконата на Fiat, така и 60-годишнината на известната 500 Jolly Spiaggina, първата специална серия на легендарния малък автомобил и символ на “Dolce Vita”.
  • За двойното празненство марката Fiat представя новата 500 серия Spiaggina ’58, специалната серия с изключително елегантни дизайнерски нюанси и пищно стандартно оборудване.
  • Произведено в ограничено издание от 1 958 автомобила, новият Spiaggina ’58 е автентичен култов модел, който подчертава тайната на успеха на Fiat 500: способността му да продължи да расте благодарение на 30 специални серии, които с следват една след друга през последните 11 години. • Вторият подарък на Fiat е възхитителен видеоклип по музиката от песента “Volare”, вечно популярната италианска класика, изпълнена от Доменико Модуньо на фестивала Sanremo от 1958 г.
  • За да отбележат повода, креативният център на Групата Garage Italia и дизайнерската фирма Pininfarina също произведоха свой собствен израз на почит на базата на 500C: неустоимата демо кола “Spiaggina by Garage Italia” с уникални, изтънчени решения, които пресъздават за днешния свят духа на онези години.

 

Лято 1958 г. Лек бриз се разнася около брега на Капри, галейки корпусите на луксозните яхти, закотвени в пристанището. На площадката ексклузивният 500 Jolly, по-известен като “Spiaggina”, очаква своите известни гости за пътешествие в блестящия нощен живот на “Dolce Vita”.

Лято 2018. Съвпадайки с рождения ден на Fiat 500, емблематичната “Spiaggina” прави елегантно завръщане в най-известните курорти в Европа. Новият й живот идва с любезното съдействие на марката Fiat, която представя новата серия 500 Spiaggina ’58, произведена в ограничено издание от 1 958 автомобила – като почит към годината на раждане на първата “Spiaggina”, с ултра шик елегантен дизайн и богато стандартно оборудване.

 

Това е първият от двата приноса на Fiat за празнуването на рождения ден на легендарния малък автомобил и за 60-годишнината от първата му серия – незабравимият 500 Spiaggina от 1958 г., който стана всеобщо признат символ на Dolce Vita. Като отбелязва тези две важни дати, Фиат също така отпразнува тайната на вечната младост на 500 – способността й да се обновява непрекъснато, включително и чрез специални серии, без да губи своята идентичност.

И марката Fiat създаде втори “подарък” за тези забележителни поводи: възхитителен видеоклип по музиката на песента “Volare”, вечно популярната италианска класика, която също така се появи през 1958 година. С участието в главната роля на звезда разбира се на новата 500 Spiaggina ’58.

Лука Наполитано, ръководител на EMEA Fiat и Abarth, обяснява проекта, както следва: “Новата Spiaggina ’58 е нашият подарък за 500 за рождения й ден и за 60-тата годишнина на “Spiaggina”. Това е истинска машина на времето, с множество напомняния за епохата на “Долче вита”, като култовите лога и колела, бялата лайсна, кабрио формат и двуцветния интериор. Да не говорим за специалния цвят само за тази серия: Volare Blue, който ни отвежда директно в 1958 г. на фестивала в Сан Ремо през същата година, когато младият Доменико Модуньо се е събрал заедно с Джони Дорели, за да реализира първото публично изпълнение на ” Nel blu dipinto di blu”, популярната песен, известна още като “Воларе”, саундтрака на годините “Долче вита”.   Нещо повече, два други италиански центъра за върхови постижения – креативен център Garage Italia и дизайнерската фирма Pininfarina – празнуват двойната годишнина, като произвеждат неустоимия шоурум автомобил “Spiaggina by Garage Italia” на базата на Fiat 500C с уникални и изтънчени решения, които пресъздават за днешния свят онези незабравими години.

 

Lapo Elkann, председател и творчески директор на “Garage Italia”: “Любовта от пръв поглед, тази, която навлиза дълбоко в сърцето и душата ви. Това е, което чувствам винаги когато гледам или карам 500. Влюбих в колата когато бях момче и когато пораснах реших да я върна към живот. Доволен съм от възобновяването на модела и се надявам, че ще тя предаде мечтите и вълшебните години на икономическия бум след войната и италианския начин на наслаждаване от живота. От 2007 г., година след година, винаги съм персонализирал 500 за себе си, а откриването на Garage Italia ни позволи да проектираме множество еднократни версии, които потвърждават гъвкавостта и огромното привлекателност и днес на това превозно средство, все още една от най-обичаните марки в света.
“Вече са минали 11 години откакто моделът се възроди на 4 юли 2007 г. и днес чрез Garage Italia реших да отпразнувам и да подновя тази прекрасна италианска икона, като работим с моя Дизайнерски център, за да създам Spiaggina by Garage Italia, оформена от моят екип с безценните технически и инженерингови приноси от Pininfarina и с подкрепата на марката Fiat. Аз съм горд от това, което постигнахме. Аз съм горд, че всичко това се прави в Италия, с италиански фирми, които популяризират любимата ни страна по целия свят. Сигурен съм, че тази кола ще накара хората да се вдъхновяват, да мечтаят и да пресъздават италианския начин да се наслаждаваш на живота, който вдъхновява света от поколение насам.”
“Творчество и осъществимост, технология и изработка: характеристиките на марката на Pininfarina в услуга на нова икона на италианския дизайн и ноу-хау”, обяснява главният изпълнителен директор на Pininfarina Silvio Pietro Angori. “Проектът Spiaggina даде възможност на Pininfarina отново да покаже своите дизайнерски възможности и естественото призвание за създаването на уникални и изключителни модели. Вложихме тези страст и внимание към детайлите, които позволиха на основателя на Pinin Farina да изгради Eden Roc за Giovanni Agnelli 50-те години на миналия век. Днес тези същите качества водеха Pininfarina в разработването и изграждането на Spiaggina, като се започне от конфигурацията, създадена от Garage Italia на базата на Fiat 500C. Проектът Spiaggina събра компании и хора, които превърнаха колата в своя мисия, както като естетически обект, така и като промишлен проект.”

 

Новата специална серия Fiat 500 Spiaggina ’58

Първият подарък на Fiat за двойната годишнина е новата специална серия Fiat 500 Spiaggina ’58, произведена в ограничено издание от 1 958 автомобила и налична единствено като кабриолет – за пълноценно удоволствие от лятното време и като символ на привлекателността на историческата епоха, запечатана във всички наши спомени. И както прилича на звезда на “Dolce Vita”, новата специална серия “носи” прекрасна ливрея “Blue Volare”, с бежов мек покрив, бяло „коланче“ и носталгични 16-инчовите лети джанти. Тази ексклузивна цветова хармония е съчетана и с други отличителни белези, като страничното формоване с лога „500“, хромираните капачки на страничните огледала, ретро логата и хромирания надпис Spiaggina ’58 на задния капак, изработен с елегантен италиански шрифт, за да “подпише” най-новото творение на Fiat.

Интериорът е със същия клас и елегантност, с оригинални и автентични дизайнерски нюанси. Започвайки от таблото за управление, със същия цвят на Volare Blue като екстериора, до изящния двуцветен външен вид на седалките, със сива ивица и горна част в слонова кост. Шикозният интериор се допълва от специални постелки и волан с култово лого.

Новата серия Spiaggina ’58 предлага най-добрата технология за свързаност, тъй като е оборудвана стандартно с Uconnect 7 “HD LIVE сензорен екран, вграден Apple CarPlay и съвместимост с Android AutoTM, както и навигатор с Tom Tom карти и DAB цифрово радио, както и най-големия 7-инчов TFT дисплей, автоматичен климатик, сензори за паркиране назад, регулируеми на височина седалки и джобове на седалките.

И накрая, 500 Spiaggina ’58 идва с избор от бензиновите двигатели 69 HP 1.2 и 85 HP 0.9 TwinAir, като и двата модела са по най-последен стандарт Euro6D.

 

Колекцията Fiat 500 става дори още по-богата и по-ексклузивна

Специалната серия 500 Spiaggina ’58 е още едно допълнение към колекцията Fiat 500, която се състои от впечатляващ брой специални издания, издадени последователно през последните 11 години. И това е напълно естествено, тъй като Fiat 500 винаги е бил създател на течения, и макар и да е оставал верен на себе си, е бил преформулиран във времето, свързвайки името си с иконичните марки от световете на модата, луксозните яхти, изкуствата и спорта в наистина уникални версии, които са отваряли по този начин територии необичайни за градска кола.

Важни примери включват стилните издания на Diesel, Gucci и GQ и последното издание в света на модата Collezione, невероятните Riva и Abarth Rivale, които реферират към луксозните яхти, оригиналният Anniversario и серията 560, които празнуват големия предшественик на модела, и най-накрая – 500 Mirror с неговата върхова свързаност, готова за начина на живот в новия век. И днес е ред на прекрасната 500 Spiaggina ’58 да продължи историята на иконата на Fiat.

Стартирал през 1957 г. и превърнал се през годините в символ на масовото притежаване на автомобили в Италия, Fiat 500 се прероди през 2007 г. с дебюта на новия модел и скоро се превърна в глобален феномен. Неговият успех се демонстрира от над 2 милиона продадени автомобила в повече от 100 държави по света, като над 80% от обема на продажбите са реализирани на експортния пазар. Успехът е направил 500 номер 1 в Европа в своя сегмент от 2013 г. насам. Този статут бе потвърден през първите пет месеца на 2018 г., като Fiat 500 е водещ на 10 пазара (Великобритания, Испания, Белгия, Швейцария, Португалия, Австрия, Словения , Унгария, България и Хърватия), а в 6 други страни (Италия, Германия, Франция, Швеция, Словакия и Румъния) е в челната тройка. Нарастването на модела не показва признаци на отслабване, тъй като през първите пет месеца на 2018 г. и в единадесетата си година 500 отново счупи собствените си рекорди, като в Европа се продадоха повече от 93 000 автомобила, което ги прави най-добрите пет месеца за Fiat 500 досега.

* общо Fiat 500 и Abarth 500

 

Наследник на символ на “Долче Вита”

Едва една година след пускането си на 4 юли 1957 г. Fiat 500 се превърна в истински култов обект с дебюта на първата си серия: 500 Jolly, по-известен като “Spiaggina” или “Плажен бръмбар”. Построен от Carrozzeria Ghia и базиран на Fiat 500, а по-късно и на версията Giardiniera, тази ексклузивна кола е произвеждана от 1958 до 1965 година и се продава в Европа, Съединените щати и дори в Южна Африка.

Макар и да струва два пъти цената на обикновената версия, специалната морска версия намери признание от най-влиятелните личности на епохата – включително морският магнат Аристотел Онасис и актьорът Yul Brynner, които я избраха за обслужването на своите яхти или като голф кола в техните имения. А на 500 Jolly може да се възхищаваме дори в колекцията на лични автомобили на президента Линдън Б. Джонсън.

Една от отличителните черти е липсата на врати – тънки вериги не са били въведени до около 1965 г. – въпреки че най-иновативният аспект на дизайна е включването на хромирани релси отстрани и по протежение на горната част на каросерията, поддържащи гюрука. Оборудвана с въздушно охлаждащ двуцилиндров двигател с мощност 22 к.с., 500 Jolly има максимална скорост от 105 км / ч.

Възхитително видео – подарък с усещането за лятото

Вторият подарък на Fiat е едно възхитително видео, което отдава почит на три най-обичани, световно известни италиански постижения: емблематичния Fiat 500, незабравимата песен “Volare” и красивия южен италиански бряг. Видеото показва новия Fiat 500 Spiaggina ’58 целунат от слънцето и топлия летен вятър, който се движи по италианското крайбрежие, прочут с кристално чиста вода, дълги пясъчни плажове и драматични скали. Съблазнителното преминаване на колата е съпроводено от музиката на най-известната от всички италиански песни: “Nel blu dipinto di blu”, известна още като “Воларе”, изпълнена за първи път от Доменико Модуньо на фестивала в Сан Ремо от 1958 г. Песента се изпълнява от група млади музиканти с певица малко момиченце, даваща още по-силен емоционален заряд на единението на тези три символа на “Италианската красота” и на тяхната сила, неограничавана от време, граници или култури. Видеото бе продуцирано от творческата агенция Лео Бърнет.

 

Spiaggina от Garage Italia

Забавление и безгрижие, това са чувствата, предавани от пръв поглед от демо колата Spiaggina by Garage Italia. Това е постигнато благодарение на типичните летни цветове, Volare Blue и Perla White, които отличават двуцветния цвят на купето със сини покрития и съответстваща вътрешна тапицерия. Покривът, както и при традиционния “Spiaggina” от 60-те години, е премахнат, а задното пространство за пътници е превърнато в щедро отделение с вграден “душ” – за да имате подръка всички необходими плажни принадлежности. Тази модификация беше възможна благодарение на подкрепата на техниците от Pininfarina, които подпомогнаха персонала на Garage Italia при проектирането на структурната армировка, вкл. задната покривна греда, за да се гарантира, че шасито е достатъчно устойчиво.

Тези детайли правят най-новото творение на творческия център на Лапо Елкан наистина единствено по рода си. Тази демо кола е с по-ниско „морско“ предно стъкло, а товарния отсек е покрит с решетъчен корк с дизайн, напомнящ дизайна на палубата от тикови дъски на луксозните яхти.   Двете предни седалки са заменени от специална пейка, отразяваща типичния дизайн на автомобилите от 1960 г., украсена с кожена тапицерия Foglizzo в синьо и бяло с водоустойчиво покритие. И последно, но не по-малко важно, хромираните облицовки на дръжките, огледала за обратно виждане и тасове на новите лети джанти, карат Spiaggina by Garage Italia да блести под слънцето.

Няма да се наложи дълго време да чакате за преминаването от демоверсията до производството. Автомобилът скоро ще може да бъде поръчан и персонализиран с всички персонализации, които се предлагат от Garage Italia на демо автомобила, което включва възможности за замяна на стандартното предното стъкло с дефлектор от нисък морски тип, подобен на монтирания на демоверсията. Също така автомобилът може да бъде оборудван с всички версии на двигателя, които понастоящем са налични в серията Fiat 500.

Допълнителна информация можете да намерите на уебсайта на Fiat, или директно от всеки оторизиран дилър на Fiat или от Garage Italia.

Торино, 4 юли 2018 г.

Новости от Фиат