Untitled design - 1

21 януари 2025

През 2024 г. FIAT потвърждава лидерството на своите 4 вътрешни пазара на 3 континента и ролята си на първата марка Stellantis с повече от 1,2 милиона продадени бройки в световен мащаб

2024 г. беше важна година за FIAT. Сред честванията на своята 125-та годишнина, марката консолидира позицията си на глобална марка номер едно на Stellantis, водеща на 4 вътрешни пазара (Бразилия, Италия, Турция, Алжир), на 3 континента и с различен модел във всяка страна - Strada, Panda, Egea и Doblo Освен това, както беше обявено по-рано през първата половина на 2024 г., FIAT завърши годината с отлични резултати и в Южна Америка. В Европа лидерството на марката беше затвърдено в сегментите A и EV с Fiat 500e, в сегмента A с FIAT Pandina и в бизнеса с лекотоварни автомобили също, благодарение на представянето на Doblò, Fiorino и Ducato, най-продавания голям ван на Stellantis.

Оливие Франсоа, главен изпълнителен директор на FIAT и глобален CMO на Stellantis, коментира: „През 2024 г. FIAT навърши 125 години, значителен крайъгълен камък, за който много малко марки могат да претендират, затваряйки годината с положително представяне в световен мащаб. Наистина, ние затвърдихме позицията си на марка номер едно на Stellantis с повече от 1,2 милиона продадени превозни средства в световен мащаб, успявайки да балансираме преходната фаза, в която сега живеем на европейския пазар, и записвайки отлично представяне в Южна Америка. Това е истинското предимство да бъдеш наистина глобална марка. В Южна Америка FIAT е пазарен лидер, а в Бразилия марката постигна нова рекордна година, завладявайки над 20% от пазарния дял. Това означава, че една на всеки пет коли, продадени в Бразилия, е FIAT. В същото време в Европа FIAT потвърди лидерството си в сегмента EV A с 500e и в общия сегмент A с Pandina. Освен това, сред търговските превозни средства, Ducato се затвърди като най-продаваният голям ван в Stellantis. Сега се фокусираме върху 2025 г., която ще бъде ключова година за FIAT в Европа, започвайки с пускането на пазара на новия Grande Panda, както в електрическа, така и в хибридна версия, и новия 500 Hybrid, който пристига в края на годината. Гледаме в бъдещето с голям оптимизъм.”

Бразилия
FIAT е безспорен лидер на бразилския автомобилен пазар през 2024 г., записвайки отново исторически числа. През последните дванадесет месеца FIAT регистрира впечатляващ пазарен дял от 20,9%, завършвайки годината с повече от 521 хиляди продадени бройки, което означава 118 хиляди автомобила повече от втората марка и 45 хиляди повече от 2023 г. Абсолютната стойност лидер на пазара беше FIAT Strada, който продаде 144 хиляди бройки през годината, увеличавайки пазарния си дял до 5,8% и консолидирайки позицията си като Най-продаваният автомобил в Бразилия за четвърта поредна година. Лидерството на FIAT се подчертава и от първото му място в сегментите пикап, хечбек и ван. Освен това италианската марка успя да постави три модела в топ 10 на най-продаваните в страната, включително Strada, Argo и Mobi. Независимо от това, Fiorino надделя за 11-та поредна година на пазара на ванове в Бразилия, като FIAT е лидер в страната от 2010 г. насам с 26 хиляди регистрации през последните 365 дни и 36,7% пазарен дял, докато Scudo се оказа най-продаваният за втора поредна година. В крайна сметка 2024 г. представи новите хибридни Pulse и Fastback, два революционни автомобила, които ще доминират на бразилския пазар през следващите няколко години.

Италия
FIAT затвърждава водещата си позиция като най-продаваната марка на италианския пазар през 2024 г. с повече от 190 хиляди продадени автомобила, което се равнява на общ дял от 10,8%, като се има предвид както пазарът на леки автомобили, така и този на търговските автомобили. Най-продаваният автомобил продължава да бъде емблематичната Panda, произведена в завода в Помиляно с над 102 хиляди регистрации. Що се отнася до сегмента на търговските превозни средства, пазарът през 2024 г. е доминиран от FIAT Ducato с почти 20 хиляди продадени бройки, което допринася за 23,6% пазарен дял на FIAT Professional в индустрията на търговските превозни средства с общ брой от 46 хиляди регистрации, поразително числа, които гарантират първото място на марката през годината. В допълнение, FIAT Professional се откроява като топ марка и в сектора на 100% електрически търговски превозни средства, като държи 16,6% пазарен дял. Този успех се дължи на наскоро обновената гама от електрически модели, предназначени да отговорят на изискванията на всички сегменти и професионални клиенти. От FIAT 600 са продадени 6 хиляди бройки, а от 500e над 2 хиляди.

Турция
Един от основните пазари на FIAT несъмнено е Турция. Италианският автомобилен производител се оказа пазарен лидер за 6-та поредна година с 11,2% дял, което е рекорд за страната. През 2024 г. пазарът е доминиран от FIAT Egea с над 84 хиляди регистрирани бройки, най-продаваният автомобил на годината и най-предпочитаният модел на турския пазар от 2016 г. насам, с 650 хиляди продадени бройки оттогава. В десетката на най-продаваните автомобили влиза и Fiorino с над 25 хиляди регистрации. Освен това FIAT затвърди лидерската си позиция в сегмента на LCV с пазарен дял от 20% и позиция в Топ 3 във всички съответни сегменти. Това представяне се дължи главно на Doblò, който води в общите продажби на леки и лекотоварни автомобили за 6-та поредна година.

Алжир
През 2024 г. Алжир представляваше печеливш и плодотворен пазар за италианската марка, превръщайки страната в един от основните стратегически центрове за операциите на FIAT в Африка. В действителност, с повече от 64 хиляди продадени бройки, FIAT записа впечатляващите 62% пазарен дял. Този впечатляващ резултат е постигнат главно благодарение на представянето на Doblo, най-популярната кола в Алжир с 27 хиляди продадени бройки. В допълнение, силна роля изигра заводът в Оран, ключов за развитието на FIAT на континента.

Торино, 21 януари 2025 г.