Untitled design - 1

30 юли 2024

FIAT продължава да расте - глобалните продажби са нараснали с 2,2% през първата половина на 2024 г.

В своята 125-та годишнина FIAT празнува положителни резултати от продажбите за полугодието, затвърждавайки статута си на водеща марка на Stellantis по отношение на обемите. С повече от 660 200 продадени единици в световен мащаб, марката постигна ръст от 2,2% в сравнение със същия период на миналата година.

С обещаващи резултати от продажби, марката е готова за още по-големи постижения. През тази важна година FIAT продължава да се усмихва на бъдещето, очаквайки няколко изключително важни проекта - след лятото FIAT Grande Panda - новият глобален модел, който бележи завръщането на FIAT на глобалния масов пазар - ще отвори поръчки и, за да го последва, Abarth 600e и FIAT 500e Giorgio Armani.

В момента FIAT стартира своето завръщане към глобалния мейнстрийм въз основа на 3 стълба - италиански дизайн и разработка, глобална платформа и локална значимост – и Grande Panda е първият член на новото глобално семейство на FIAT. През следващото десетилетие FIAT ще има правилната оферта за всеки клиент. Защото клиентът е в центъра на всичко.

Близкото бъдеще - FIAT вече обяви предстоящото пускане на пазара на новия FIAT 500 Ibrida (хибрид), който ще се произвежда в завода Mirafiori в Торино. Освен това FIAT напредва в развитието на моделите SUV и fastback. Тези вълнуващи нови модели вече са в напреднал етап и са планирани за пускане през следващите години. Тези стратегически проекти бележат новия настояще на FIAT, което ще се характеризира с приобщаване, изобретателност, италиански стил и глобален дух.

В Европа FIAT направи смел избор - да стане напълно електрифициран. Това е социално значима стратегия, насочена към клиентите, които FIAT уважава - електрифицирани, защото е полезно за околната среда и за клиентите. Ето как FIAT гарантира, че автомобил, продаден днес, ще продължи да има пазарна стойност и в бъдеще. Новите и бъдещи модели на FIAT - като 600, 500, Grande Panda и другите предстоящи - ще се предлагат само с BEV или хибридно задвижване, оборудвано с автоматична скоростна кутия.

Резултатите от продажбите за първата половина на 2024 г. подчертават впечатляващото увеличение на FIAT в множество региони по отношение на обемите.

В Северна Америка марката постигна ръст от 24%, движен от първоначалните доставки на FIAT 500e. Освен това FIAT House, първата жилищна сграда с марката FIAT в света, отвори врати през юни във Форт Лий, Ню Джърси, на минути от Манхатън, оформяйки бъдещето на градския живот с повече от 300 жилища под наем, които наблягат на ефективното използване на пространството и първокласното изпълнение.

Регионът на MEA отбеляза ръст от 7,6%, докато Азиатско-тихоокеанският регион отбеляза ръст от 5%, а Южна Америка отбеляза ръст от 2,3%. В Южна Америка FIAT затвърди лидерството си с 14% пазарен дял, допълнително демонстрирано от доминиращата му позиция в Бразилия с 20,4% пазарен дял. Освен това FIAT е абсолютен лидер в индустрията в Италия и Турция с 12,3% пазарен дял и в Алжир, където притежава впечатляващите 68,3% пазарен дял. Успехът на FIAT в тези региони се отразява в неговите най-продавани модели - FIAT Panda в Италия, FIAT Tipo в Турция и FIAT Doblò в Алжир.

Европа

През първата половина на годината FIAT осигури своето пазарно господство и в цяла Европа, особено в Италия, където поддържа водеща позиция с 95 779 регистрации, отбелязвайки 2% увеличение в сравнение със същия период на 2023 г. Този успех се превръща в 10,8 % пазарен дял при леките автомобили. FIAT Panda, произведен в Помиляно, продължава да бъде най-продаваният автомобил в Италия с над 63 500 продадени бройки, което отразява ръст от 21% на годишна база. Хибридът FIAT 500 заема второ място в А-сегмента с 14 700 регистрации, като изостава само след Panda. FIAT 500e е лидер в своя сегмент с 27% пазарен дял, а 600e също е водещ претендент в B-SUV BEV сегмента с 11% дял. През юни добавянето на варианта 600 Hybrid, включващ усъвършенствана хибридна технология и автоматична скоростна кутия с двоен съединител, беше добре прието, насочвайки клиентите към електрическия преход.

На други европейски пазари FIAT също отбеляза забележително представяне. В Испания, например, марката продължава да доминира в градския сегмент, осигурявайки над половината от пазарния дял на градските автомобили (55%). Хибридът FIAT 500 е лидер в сегмента със 7720 продажби, което представлява 43% пазарен дял и също така отбеляза 26,8% увеличение на продажбите на частни клиенти. FIAT Panda отбеляза най-висок ръст в своя сегмент в продажбите на частни клиенти, като почти учетвори продажбите си в сравнение с 2023 г. и се утвърди като най-достъпния хибриден градски еко-етикет.

Продажбите на леки автомобили на FIAT показват обещаващ ръст и в други европейски страни: +7,6% във Франция, +5,5% в Холандия и +15,1% в Португалия, отразявайки широката привлекателност на марката и устойчивия успех в целия континент.

FIAT 500e продължава да се представя добре в сегмента на BEV градските автомобили и компактните сегменти (A+B без UV), класирайки се в топ 5 в Европа и на най-големите пазари -Германия (1-ви), Италия и Франция (2-ри), Испания (3-ти) и Великобритания (4-ти).

Южна Америка

FIAT затъврди водещата си позиция в Южна Америка с 14% пазарен дял и 2,3% увеличение от началото на годината. В този регион FIAT постигна изключителни резултати в Бразилия, където запази лидерството си в продължение на 42 последователни месеца. Притежавайки внушителен пазарен дял от 20,4%, марката продаде над 220 753 единици в Бразилия, изпреварвайки конкурента на второ място с повече от 51 000 единици. На бразилския пазар FIAT затвърди лидерството си в три ключови сегмента. Марката води в категорията хечбек със 71 888 продадени броя и 23,4% дял в сегмента, при пикапите с 80 839 броя и 39,0% дял в сегмента и при ванове с 11 342 броя и 38,6% дял в сегмента. Освен това моделите на FIAT заемат видно място в топ 10 на най-продаваните автомобили в Бразилия. FIAT Strada се нарежда на 2-ро място с 56 601 продадени броя, заемайки 5,2% пазарен дял. FIAT Argo заема 5-то място с 39 626 броя и 3,7% пазарен дял, докато FIAT Mobi е на 6-то място с 32 240 броя и 3,0% пазарен дял. За да подобри още повече предложенията си в Бразилия, FIAT представи пикапа Titano през март 2024 г. Този нов модел разполага с най-голямото товарно легло в своята категория и е позициониран като най-конкурентната цена на пазара.

Регион Близък изток и Африка

В региона на Близкия изток и Африка FIAT продължава да демонстрира глобалния си успех със забележимо увеличение от 7,6% на продажбите през първата половина на годината. Марката поддържа силно присъствие на ключови пазари като Алжир и Турция, където има впечатляващи пазарни дялове от съответно 68,4% и 12,3%. В Алжир FIAT Doblò е най-продаваният модел и през юни бяха доставени първите бройки от FIAT 500 и Doblò, местно производство за местния пазар.

В Турция известността на FIAT се движи от FIAT Tipo с 43 000 продадени бройки, който постоянно държи челната позиция като най-продаван автомобил от 2016 г. насам.

В Мароко, където FIAT представи модели като FIAT 600e и FIAT Topolino, марката отбеляза значително увеличение на продажбите от 23% в сравнение с предходната година.

FIAT Professional

През първата половина на 2024 г. FIAT Professional постигна забележителен растеж в сегмента на лекотоварните автомобили, което подчертава стабилното му глобално представяне. Глобалните продажби на марката нараснаха с 15%, водени от впечатляващите регионални печалби.

В Европа представянето е особено забележимо. В Италия марката отбеляза 5,1% увеличение на обема, затвърждавайки позицията си на лидер в сегмента на лекотоварни автомобили с 24,2% пазарен дял. FIAT Professional води и в BEV сегмента с 13,1% пазарен дял. Ducato, произведен в Атеса, се откроява като най-продаваният ван в Италия с близо 11 000 регистрации. Освен това Doblò доминира в сегмента на компактните ванове с 22,4% пазарен дял, докато Ducato води в сегмента на големите ванове с 23,8% дял. Scudo заема второ място в сегмента на средните ванове със 17,3% дял.

На други европейски пазари FIAT Professional също постигна забележителни резултати. Във Франция обемите на LCV са се увеличили с 2,3%, докато в Германия е имало ръст от 6,2%. Обединеното кралство отбеляза стабилен ръст от 13,2%, като BEV LCV също показаха значително увеличение от 11%. В Испания Ducato остава водещият модел, постигайки 3432 продажби (40% увеличение в сравнение с предходната година), което подчертава силното представяне на FIAT в сектора на търговските превозни средства в целия континент.

В Южна Америка FIAT отбеляза ръст от 9,7%, като Fiorino стана най-продаваният ван, а Strada затвърди позицията си на водещ LCV в региона.

Регионът на MEA отбеляза изключителен напредък от 54,2%. В региона на APAC продажбите на FIAT Professional скочиха до небето с 69,5%, демонстрирайки значително разширяване на пазара.

В Европа, през първата половина на годината, новата гама Ducato, Doblò и Scudo беше значително обновена, включвайки подобрена технология, ADAS и второ поколение електрически автомобили.

Освен това неотдавнашното пускане на пазара на пикапа FIAT Titano в Бразилия и Алжир вече предизвика вълни, завладявайки над 5% от бразилския пазарен сегмент до юни. Северна Америка отбеляза ръст на продажбите от 13,2%, докато австралийската марка FIAT Professional отчете удивително увеличение от 64%.

Това силно представяне подчертава нарастващото влияние и успех на FIAT на различни световни пазари.