x 

Приемам

Новини

“Fiat 500 влиза в MoMA” е победител в Наградите за Корпоративно Изкуство за 2017

22 November 2017

fiat-news

  •  Проектът “Fiat 500 entra al MoMA” (Fiat 500 влиза MoMA Collection) спечели една от наградите за Корпоративно Изкуство за своята успешна трансформация на Fiat 500 – икона на италианската креативност – в глобална творба на модерното изкуство.
  •  Проектът Fiat 500 е единственото превозно средство от автомобилната индустрия, който получи тази престижна награда.
  •  Потвърждавайки статута на Наградите за Корпоративно Изкуство, италианският президент Серджо Матарела даде официален прием за Fiat и други наградени марки.
  •  В Наградите за Корпоративно Изкуство 2017 г. участваха 80 компании от 18 държави от цял свят – глобална награда за глобална икона.

Закупуването на Fiat 500 от Музея за модерно изкуство в Ню Йорк (MoMA) донесе на марката Фиат наградата за Корпоративно Изкуство за  2017. Наградата отбелязва статута на най-популярната кола в историята на марката Fiat – иконата, която донесе в Италия възможността широките маси да притежават автомобил и стана световен посланик на страната и основен символ на италианското творчество – като едно истинско и със световно значение произведение на изкуството.

Основани миналата година с цел повишаване на видимостта, признанието и репутацията на проекти, които свързват света на бизнеса със света на изкуството, престижните Награди за Корпоративно Изкуство се организират съвместно с LUISS Business School и подкрепата на италианското Министерството за изкуство, историческо и културно наследство и туризма, както и на Асоциацията на индустриалците Confidustria, банковата асоциация ABI, музейната асоциация Museimpresa и Министерството на външните работи.

Тазгодишното издание, което завърши вчера в Рим с церемонията по награждаването в Зала Спадолини на Collegio Romano, повтори международния успех от 2016 г. с участието на 80 компании от 18 държави от цял свят. Глобален обхват, който твърде добре отразява идентичността на самия Fiat 500: с повече от 80 процента от продажбите, реализирани извън Италия, колата е европейски бестселър в сегмента си, заемайки първото място своята категория в девет европейски страни и място в челната тройка в още седем.

Пред аудиторията, в която присъстваше и италианският президент Серджо Матарела, Оливие Франсоа, директор на Fiat Brand и главен маркетинг директор на FCA, заяви: “За нас е чест да получим тази престижна награда – едно осезателно признание, че Fiat 500 не е просто индустриален шедьовър с 60-годишна история, но е по-скоро истински символ на италианската креативност, спечелил място в колективното въображение. И пътуването му продължава днес, с все по-голяма енергия и осъзнаване на ролята му на посланик на италианските върхови постижения в световен мащаб.

Престижната Награда за Корпоративно изкуство 2017 е още един приз за прекрасния Fiat 500, шестдесет години след раждането му. Придобиването му от постоянната колекция на Нюйоркския музей на модерното изкуство предоставя неопровержимо доказателство за иконичния, глобален статус на автомобила и е истинска почит, отдадена към неговия незабравим стил. Очарователното “лице” на Fiat 500 с неговите хромирани мустаци и кръгли фарове е разпознаваемо навсякъде и вдъхновява артисти от цял свят да го възпроизвеждат в своите работи.

По-конкретно моделът, закупен от MoMA, е серия 500 F, най-популярната 500 за всички времена, произвеждана от 1965 до 1972. Ако 500F се добави към другите версии (Sport, D, L и R) от първото поколение, то от 1957 г. до 1975 г. са произведени повече от 4 млн. коли. Кола с безспорен успех, последван през 2007 г. от раждането на новото поколение: днешните 500, точно като знаменития си предшественик, веднага се оказаха изключително успешни, тъй като само за 10 години те вече придобиха 2 милиона клиенти, както и спечелиха впечатляващ набор от награди, включително “Колата на годината” и “Compasso d’oro”.

Освен световните си продажби и многобройни награди, Fiat 500 е символ в световен мащаб на италианския дизайн и производство, и напълно заслужава своето място в колективното въображение, като има значение далеч отвъд самата автомобилна индустрия. Този статут се потвърждава от впечатляващата програма от събития, в които марката взе участие тази година, за да отдаде почит на 60-годишнината от създаването на Fiat 500. В допълнение към влизането си в MoMA и получения приз на Наградите за Корпоративно Изкуство, Fiat 500 бе представен в първия късометражен филм на Фиат „Ще се видим в бъдещето“, с участието на носителя на Оскар Ейдриан Броуди, и участва в прекрасната пътуваща изложба “500 Forever Young Tour”, при която емблематичният Fiat 500 посети някои от най-красивите площади в Европа. Не на последно място, иконата на Fiat бе също така изобразена и на марка и монета, ежедневни предмети, които са и колекционерски предмети, предназначени за нумизмати, фенове на Fiat 500 и за всеки, който иска да има истински италиански шедьовър в джоба си, винаги модерен, но и постоянно верен на себе си.

Новости от Фиат